duminică, 27 mai 2018

Ce-am vizitat, ce mi-a plăcut și de ce vreau să revin în orașul Cluj-Napoca

Parcă am știut că vizita noastră la Cluj ne va aduce vești bune, de aceea am hotărât să o facem pentru Stelian una de neuitat și am planificat să stăm acolo câteva zile, pentru a descoperi orașul, pentru a cunoaște locuri și oameni noi. Nimic nu se compară cu vestea că încet-încet învingem, că Puiul nostru e un campion și că tumoarea a dispărut, dar toate cele 3 zile cât am stat la Cluj, au fost extrem de frumoase.

Nu e deloc ușor să călătorești cu doi copii, dar ne-am asumat acest risc. Am mers o noapte cu autocarul, iar asta a însemnat în primul rând nesomn pentru noi. Bine am făcut că am rezervat locuri și pentru ei, căci altfel nu îmi imaginez cum ar fi fost. Câteva ore ne-am jucat, am cântat, am spus poezii, am mâncat, dupa care, copiii au dormit, iar dimineața au fost binedispuși și dornici de vizite. Cum am fost noi, e ușor de intuit, dar nu ne-am plâns, căci a fost alegerea noastră.

CAZAREA
Pentru a oferi copiilor comfort, am hotărât să închiriem o cameră prin intermediul site-ului airbnb.com. Am dat un search pentru orașul Cluj și am ales oferta convenabilă. Ne-am cazat la o domnișoară tare de treabă, care ne-a oferit o cameră la mansardă + bucătărie, baie și wc și am achitat 40 euro pentru trei zile și două nopți. Mie mi s-a părut un preț de foarte bun simț și dacă vom mai merge vreodată în Cluj, tot acolo aș alege să ne cazăm.

CE AM VIZITAT ÎN CLUJ
1. Din start ne programasem să vizităm multe locuri din Cluj, dar nu am luat în calcul faptul că, dupa un drum lung, vom avea nevoie de câteva ore de odihnă, astfel că prima zi a fost dedicată vizitei la spital și somnului. Abia seara am reușit să ne odihnim un pic pe malul râului Someș, să admirăm centrul Clujului și să urcăm până la Cetățuie, de unde ne-am  bucurat de o superbă priveliște panoramică.

2. În cea de-a doua zi am mers la Salina Turda, un monument istoric extraordinar din județul Cluj, pe care trebuie să-l viziteze fiecare turist și ne-am plimbat un pic prin centrul orașului Turda. Seara, obosiți, dar fericiți și încântați de toată frumusețea pe care am văzut-o, ne-am plimbat în Parcul Central, am mâncat înghețată, ne-am plimbat cu trenuțul, iar copiii s-au jucat mult la terenul de joacă. De asemenea, am vizitat Catedrala Mitropolitană și o parte din centrul Clujului.

3. A treia zi era rezervată pentru o întâlnire, cumpărături și o plimbare la Grădina Botanică. De dimineață ne-am plimbat un pic în Iulius Parc, dupa care m-am întâlnit cu Anca Munteanu, Duola Postpartum și creatoare de materiale educative pentru copii minunați cu părinți ocupați, care le-a dăruit copiilor mei câte o carte marca Minu Busy Box. Trebuia să mergem la Grădina Botanică, dar am avut parte de o surpriză neașteptată din partea Nataliei Luncaș-Ionel (Mama în .IE), care ne-a organizat o ședință foto de familie cu cel mai fain fotograf pe care mi-a fost dat să-l întâlnesc până acum – Pavel Curagău, un moldovean stabilit la Cluj. Abia aștept să văd și eu ce a ieșit, căci Pavel ne-a dus într-un loc superb, pe care-l recomand tuturor celor care merg în acest oraș  – Parcul Etnografic Național „Romulus Vuia”.

CE MI-A PLĂCUT ÎN CLUJ
  • Am mers pentru a doua oară în Cluj, dar de cum am pășit în acest oraș, m-am îndrăgostit de el. E minunat! Primul lucru la care am atras atenția a fost curățenia. Da, Clujul este un oraș curat! Nu am văzut aruncate pe stradă hârtii, coji sau mucuri de țigară. Același lucru este valabil și în parcurile din acest oraș, ceea ce la noi cam lasă de dorit...
  • De asemenea, mi-a atras atenția faptul că Parcul Central, locurile de joacă pentru copii și tarabele cu fel de fel de bunătățuri (nu din cele mai sănătoase), deși sunt în aceeași zonă, sunt foarte bine delimitate. Și nu e nimeni nemulțumit, și nimeni nu se plânge că apa și înghețata nu le stau sub nas, ca ei să se ridice de pe scaun și imediat să-și cumpere ceva de ronțăit.
  • Mi-au mai plăcut oamenii din Cluj. Toți sunt fericiți, respectuoși și întotdeauna cu zâmbetul pe buze. Chiar dacă poate asta e doar o mască, e tare plăcut să-i vezi pe toți zâmbind, mulțumind și cerându-și scuze.
  • Un alt aspect frumos este transportul. Foarte bine organizat, fără a implica prea mult factorul uman. Fiecare pasager își cumpără bilet (fizic sau electronic), îl compostează sau validează electronic și nu stă nimeni să-ți strige la ureche „achitați taxa!”.

DE CE VREAU SĂ REVIN ÎN CLUJ

Mi-aș dori mult să revin în acest oraș frumos, însă nu la spital, ci pentru a vizita locurile în care nu am reușit să ajungem: Grădina Botanică,  Piața Unirii, Observatorul Astronomic, Bătrânul lift al Clujului, Cimitirul Central, Piața Muzeului, Bastionul Croitorilor, bisericile din oraș, dar și locurile din apropierea Clujului – Ruinele Castelului Bocskai, Tarnița, Lagunele Albastre, Castelul Banffy, Muzeul Bivolului, Cojocna, Cheile Turzii, Cheile Baciului, Pădurea Horia-Baciu, Cheile Turenilor, Feleacu, Făget, Moara de vânt, Arkhai Sculpture Park, Cetatea de la Liteni.

De asemenea, vreau să revin în Cluj pentru a mă vedea cu câțiva oameni frumoși, cu care nu am reușit să mă întâlnesc...

Despre fiecare loc descoperit și vizitat în Cluj, voi scrie câte o postare aparte, de aceea te invit să-mi urmărești blogul, căci în următoarele zile vor apărea noile articole.

Nu uita să apreciezi cu un like pagina de Facebook a blogului. Iar pe mine mă găsești pe Instagram, Youtube, Pinterest și Facebook.